а

Заштитник грађана је утврдио да Центар за социјални рад општине Темерин није сагледао стање и потребе кориснице услуге социјалног становања и да стамбена јединица у коју је смештена не пружа услове за несметано обављање основних животних функција, у складу са стандардима за пружање и остваривање услуга социјалне заштите.

 

Нечињењем, односно неизвршавањем пресуде Управног суда ни годину дана након законом прописаног рока за то, Министарство рада и социјалне политике је угрозило остваривање права грађана и грубо је занемарило начела добре управе. Заштитник грађана је Министарству упутио препоруку којом захтева да изврши пресуду Управног суда на законом прописан начин и да спроведе поступак утврђивања одговорности службених лица који су начинила поменуте пропусте.

Разматрајући прикупљене чињенице Заштитник грађана је утврдио да је Министарство, као другостепени орган, одлучило по жалби притужиоца (непризнавање права на новчану накнаду за помоћ и негу другог лица), после готово две године од предаје жалбе, а да је претходно Центар за социјални рад, одлучио по захтеву после годину дана од подношења захтева. Практично, одлука о захтеву притужиоца је постала коначна после три године од подношења захтева, противно законом прописаним роковима, односно начелима добре управе

Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image http://www.zastitnik.rs/images/stories/gbeograd.jpg
There was a problem loading image http://www.zastitnik.rs/images/stories/gbeograd.jpg

gbeograd.jpgУ препоруци упућеној Секретаријату за социјалну заштиту града Београда-Сектор за борачку и инвалидску заштиту- Заштитник грађана сматра да је потребно донети ново решење засновано на одлуци суда као и да поменути Секретаријат утврди одговорност поступајућег службеног лица односно службених лица за начињени пропуст.

Заштитник грађана је утврдио да је Министарство рада, запошљавања и социјалне политике са великим закашњењем доносило другостепена решења по жалбама припадника рањивих група – деце, особа са инвалидитетом и припадника ромске националне мањине – и тиме их онемогућавало да благовремено и ефикасно остварују зајемчена права из области социјалне заштите.

Заштитник грађана је утврдио да је Основна школа "Антон Скала" начинила је пропуст у раду на штету права детета са тешкоћама у развоју на квалитетно образовање, који се огледа у неадекватном и непотпуном укључивању родитеља ученика у рад тимова за пружање додатне подршке ученицима и у планирање мера додатне подршке ученицима.

Градска интерресорна комисија није проценила ресурсе за пружање подршке детету са тешкоћама у развоју унутар породице, школе и локалне заједнице, тако да је предложила алтернативне, међусобно потпуно различите услуге, које задовољавају потпуно различите потребе детета и које једна другој не могу бити замена, утврдио је Заштитник грађана.

Приступ физичкој средини и окружењу, информацијама и комуникацјама и приступ свим неопходним базичним услугама. 

Прелазак из улоге пасивног примаоца услуге у активног учесника у доношењу одлука о свом животу, учествовање у јавним активностима, политичка заступљеност.

Једнаке могућности и основе за реализацију свих људских права.